Lawatan Berpasukan di Gunung Emei

Bagi memperkayakan kehidupan kakitangan, meningkatkan daya hidup dan perpaduan mereka, serta menunjukkan tahap dan semangat sukan yang baik, syarikat telah menganjurkan aktiviti mendaki gunung dengan tema “kesihatan dan kecergasan” pada pertengahan November 2019.

Pendakian gunung itu berlaku di Gunung Emei, Wilayah Sichuan.Ia berlangsung selama dua hari satu malam.Semua kakitangan syarikat mengambil bahagian secara aktif di dalamnya.Pada hari pertama aktiviti, kakitangan menaiki bas ke destinasi pada awal pagi.Setelah sampai, mereka berehat dan memulakan perjalanan pendakian.Waktu itu cerah pada sebelah petang.Pada mulanya, semua orang bersemangat tinggi, mengambil gambar sambil menikmati pemandangan.Tetapi semakin lama, beberapa pekerja mula perlahan dan peluh membasahi pakaian mereka.Kami berhenti dan pergi ke stesen transit.Melihat kepada teres batu yang tidak berkesudahan dan kereta kabel yang boleh sampai ke destinasi, kami berada dalam dilema.Mengambil kereta kabel adalah mudah dan mudah.Kami merasakan bahawa jalan di hadapan adalah panjang dan kami tidak tahu sama ada kami boleh berpegang pada destinasi.Akhirnya, kami memutuskan untuk melaksanakan tema aktiviti ini dan berpegang teguh padanya melalui perbincangan.Akhirnya, kami tiba di hotel di tengah-tengah gunung pada waktu petang.Selepas makan malam, kami semua kembali ke bilik awal untuk berehat dan mengumpul kekuatan untuk hari berikutnya.

Keesokan paginya, semua orang bersedia untuk pergi, dan meneruskan perjalanan di pagi yang sejuk.Dalam proses kawad, satu perkara menarik berlaku.Apabila kami bertemu dengan monyet di dalam hutan, monyet nakal itu hanya memerhati dari jauh pada awalnya.Apabila mereka mendapati bahawa orang yang lalu lalang mempunyai makanan, mereka berlari untuk memperjuangkannya.Beberapa pekerja tidak mempedulikannya.Monyet-monyet merompak botol makanan dan air, yang membuatkan semua orang ketawa.

Perjalanan kemudiannya masih berliku-liku, tetapi dengan pengalaman semalam, kami saling membantu sepanjang perjalanan dan sampai ke puncak Jinding pada ketinggian 3099 meter.Apabila dimandikan di bawah terik matahari, melihat patung Buddha Emas di hadapan kami, gunung salji Gongga yang jauh dan lautan awan, kami tidak dapat menahan rasa kagum di hati kami.Kami memperlahankan nafas kami, menutup mata kami, dan dengan ikhlas membuat hajat, seolah-olah badan dan minda kami telah dibaptiskan.Akhirnya, kami bergambar beramai-ramai di Jinding untuk menandakan berakhirnya acara tersebut.

Melalui aktiviti ini, bukan sahaja memperkayakan kehidupan masa lapang kakitangan, tetapi juga menggalakkan komunikasi bersama, meningkatkan perpaduan pasukan, membiarkan semua orang merasakan kekuatan pasukan, dan meletakkan asas yang kukuh untuk kerjasama kerja masa depan.